5 kroków jak zmotywować się do pierwszego treningu? | Krzysztof Lalak | Lublin
942
post-template-default,single,single-post,postid-942,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

5 kroków jak zmotywować się do pierwszego treningu?

5 kroków jak zmotywować się do pierwszego treningu?

„Muszę zacząć ćwiczyć”, „jakoś trzeba w końcu zrzucić te kilka kilogramów”, „od tego poniedziałku już na pewno zaczynam” – znasz to? To trochę tak jakby poniedziałek miał tę magiczną moc dodawania nam sił i chęci do tego, aby coś się w końcu zadziało z naszą kondycją. Jak zmotywować się do treningu?

Początki bywają trudne

Każdy, kto chociaż raz odwiedził siłownię lub klub fitness z pewnością to przechodził. Osoby, które decydują się na ćwiczenia w domowym zaciszu z pewnością też wiedzą jak to jest. Od momentu kiedy zaczynamy myśleć o tym, aby zacząć ćwiczyć do chwili, gdy tak naprawdę staniemy gotowi do boju, nierzadko mija sporo czasu. Najpierw zauważamy, że ciało nie wygląda tak, jak byśmy chcieli. Następnie zastanawiamy się nad pójściem na siłownię, bieganiem lub rozpoczęciem treningów w domu. Kolejny krok (też tak macie? 🙂 ) – kompletowanie odpowiedniego stroju – wtedy nie ma już wymówek, że nie ćwiczę, bo nie mam się w co ubrać. Aż w końcu przychodzi ten ostateczny moment, kiedy mamy już wszystko, oprócz jednego – motywacji. I choć plany były wielkie, kończy się na wielkich obietnicach i nowych, markowych butach.

Jak zatem zmotywować się do pierwszego treningu?

Co zrobić, aby ten pierwszy trening nie był ostatnim? Oto 5 kroków, które warto rozważyć, aby rozpocząć skuteczną pracę nad własnym ciałem.

Określ cel

Co tak naprawdę chcesz osiągnąć? „Chcę schudnąć” to często za mało. Konkretne, wyraźne, mierzalne efekty – to jest to na czym należy bazować. Oczywiście ważne jest, aby były one możliwe do zrealizowania i przede wszystkim bezpieczne dla zdrowia. Warto jednak wiedzieć co chcemy osiągnąć po to, aby po pewnym czasie móc powiedzieć: „Tak, zrobiłam to!”.

Znajdź powody dlaczego chcesz to zrobić

To bardzo ważny element motywacji. Powód jest w zasadzie podstawą naszych chęci do działania. Jeśli trudno jest Ci znaleźć powód, pomyśl o tym co tak naprawdę złości Cię w tym, że jest tak jak jest? Co zabiera Ci Twój obecny wygląd? Na co Ci nie pozwala? Dlaczego chcesz schudnąć? Co da Ci efekt, który osiągniesz? Satysfakcję? Zadowolenie? Dumę? Nowy, mniejszy rozmiar? Pewność siebie? Znajdź swoje „dlaczego?” i pamiętaj o nim w chwilach zwątpienia. Przekonasz się, jakiego daje kopa.

Znajdź sposób jak to zrobić

Pierwszy trening to bardzo ogólne pojęcie. Swój pierwszy trening możesz odbyć w domu z płytą CD z ćwiczeniami. Możesz także wyjść na rower czy rozpocząć przygodę z bieganiem. Niektórzy również decydują się na ćwiczenia z trenerem na siłowni lub zajęcia grupowe w klubie fitness. Jeśli będziesz wiedzieć co i dlaczego chcesz robić, znajdź swój własny sposób na to jak to zrobisz. Przekonaj się co będzie dla Ciebie najbardziej skuteczne.

Podejmij decyzję

Kiedy masz już wszystko: strój, cel, powody i obrany sposób działania można powiedzieć, że masz wiedzę, ale nie masz doświadczenia. Nie wiesz jeszcze jak to jest, bo pierwszy trening dopiero przed Tobą. Ten krok jest bardzo ważny – to decyzja. Czy wyjdziesz ze strefy komfortu i przejdziesz do działania? Czy nadal pozostaniesz w wygodnym fotelu z mnóstwem wymówek i „brakiem czasu” na trening?

Zrób to

Motywacja to nie tylko chęci, to również (a może przede wszystkim) działanie. To posiadanie wewnętrznej iskry, która pcha do tego, by coś robić i… robienie tego 🙂 To cudownie proste, a jednocześnie tak trudne. Jeśli choć przez chwilę pomyślałaś nad poprzednimi czterema punktami, na pewno Ci się uda.

Pięć kroków już za Tobą. Teraz już wiesz co dalej 🙂