Trening z TRX - czy warto? - Krzysztof Lalak - Mobilny Trener Personalny - Lublin
1128
post-template-default,single,single-post,postid-1128,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Czy warto ćwiczyć z taśmami TRX?

Czy warto ćwiczyć z taśmami TRX?

Trening z TRX od pewnego czasu stanowią jedne z moich najbardziej ulubionych ćwiczeń. I chociaż nierzadko spotykam się z powątpiewaniem w ten rodzaj treningu, to na własnej skórze przekonałem się jak fantastyczne efekty mogą przynieść ćwiczenia z wykorzystaniem taśm.

Na czym polega trening z wykorzystaniem TRX?

Taśmy TRX to narzędzie wykorzystywane do wykonywania treningu z uwzględnieniem obciążenia własnego ciała. Przymocowane do sufitu lub specjalnej bramki taśmy, przy przyjęciu odpowiedniej pozycji ciała i jednoczesnym naciągnięciu pozwalają na wykonanie wielu różnorodnych ćwiczeń wzmacniających nasze ciało. Taśmy same w sobie nie wydają się tak spektakularnym wyposażeniem jak kilkudziesięciokilogramowe ciężary czy rozłożyste maszyny. Jednak efekty, jakie dają treningi z ich wykorzystaniem, robią znakomite wrażenie.

Niewątpliwą zaletą treningów z TRX jest to, że trening taki angażuje całe ciało, a nie wybraną partię. Mimo to w treningu z TRX istotną rolę pełni technika wykonywanych ćwiczeń. Ważne jest zachowanie odpowiedniego kąta nachylenia sylwetki oraz zwrócenie uwagi na te partie mięśni, które faktycznie mają być trenowane. To niezwykle ważne zwłaszcza wśród tych osób, które dopiero rozpoczynają treningi.

Zalety treningu z taśmami TRX

Warto również wspomnieć o tym, że treningi z wykorzystaniem taśm TRX dają nieograniczone możliwości. Osiągnięcie pewnego poziomu treningu nie oznacza, że nie można nadal podnosić poprzeczki! Dlatego TRX jest narzędziem wykorzystywanym zarówno wśród całkiem początkujących, jak i zawodowych sportowców. Pierwszym zazwyczaj zależy na poprawie kondycji i wysmukleniu sylwetki. Zawodowcy natomiast dzięki TRX posiadają większą świadomość ciała i mięśni oraz jasno sprecyzowany cel. Zwiększanie sprawności ruchowej to największa domena tego rodzaju treningu.

Oprócz tego należy wspomnieć, że pasy TRX pozwalają na wzmocnienie mięśni, zwiększenie mobilności oraz elastyczności mięśni, a nawet przywrócenie dawnej sprawności mięśni poprzez rehabilitację. Trening z TRX często polecam osobom, które są po kontuzjach lub po prostu potrzebują nabrać świadomości własnego ciała i mięśni, balansu. Ta forma aktywności doskonale sprawdza się jako uzupełnienie rehabilitacji czy masażu, ponieważ pozwala wzmacniać osłabione partie mięśni, ale ich nie nadwyręża.

Technika to podstawa!

We wrześniu tego roku brałem udział w szkoleniu, dzięki któremu zdobyłem wiedzę w jaki sposób prowadzić moich podopiecznych, by ćwiczenia z wykorzystaniem pasów TRX były dla nich maksymalnie efektywne, a jednocześnie bezpieczne. Jeśli zastanawiasz się czy włączyć ten rodzaj ćwiczeń do swoich treningów to zdecydowanie Cię zachęcam, jednak zaznaczam (!), że technika w tym przypadku ma ogromne znaczenie!