Kiedy się ważyć? - Krzysztof Lalak - Mobilny Trener Personalny - Lublin
1029
post-template-default,single,single-post,postid-1029,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Kiedy się ważyć?

Kiedy się ważyć?

Ten wydawałoby się błahy temat jest nadal obcy wielu osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z dbaniem o linię lub po prostu nigdy nie przypuszczały, że pora ważenia może mieć znaczenie. Otóż ma. Jak i kiedy się ważyć?

Siłownie kuszą nas darmowymi pomiarami ciała – nie tylko jeśli chodzi o wagę, ale również inne parametry. Czy zastanawialiście się kiedyś jaki to ma sens?

Kiedy właściwie dokonywać tych pomiarów?

Jako trener personalny w Lublinie i pasjonat zdrowego trybu życia nierzadko zastanawiam się nad sensem dokonywania pomiaru wagi, który poprzedzony jest całodniowym jedzeniem. Jaki z tego wniosek? Godziny popołudniowe i wieczorne nie wchodzą w grę!

Kiedy w takim razie ważyć się, aby uzyskać prawidłowy pomiar?

Ważenie nie powinno odbywać się codziennie. Przyczyna jest prosta – osoby, które odchudzają się często mają tendencję do kontrolowania swojej wagi dzień po dniu. Nie jest to jednak właściwe, gdyż nie widząc szybko spektakularnych efektów motywacja do treningów maleje. Dlatego warto ustalić sobie konkretny dzień tygodnia, który będzie “Dniem Ważenia”. Pomiar nie powinien być również poprzedzony ciężkim treningiem, sytą kolacją ani zakrapianą alkoholem imprezą. Ważenie powinno być za to poprzedzone poranną toaletą. Sam pomiar należy wykonywać przed śniadaniem i najlepiej bez ubrań.

Zachęcam do prowadzenia dzienniczka wagi lub po prostu spisywania swoich pomiarów w zeszycie czy kalendarzu. Dzięki temu można kontrolować swoje wyniki i monitorować efektywność treningów czy diety.

 

Autor: Krzysztof Lalak