Rolowanie dlaczego warto? - Krzysztof Lalak - Mobilny Trener Personalny - Lublin
1120
post-template-default,single,single-post,postid-1120,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Rolowanie – dlaczego warto?

Rolowanie – dlaczego warto?

Odkąd tylko zacząłem naukę w szkole masażu starałem się znaleźć metody łączące moją dotychczasową sportową działalność – treningi personalne, z nowymi zainteresowaniami. Rolowanie wydawało mi się opcją trafioną w punkt – łączy samodzielnie wykonywany masaż, czy też ucisk poszczególnych partii ciała z elementami treningu. I choć z boku wygląda niepozornie, to jednak efekty jakie może dać regularne stosowanie rolek, przewyższyły moje oczekiwania. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie zalety ma rolowanie dlaczego warto włączyć tą formę aktywności do swoich treningów, zapraszam do lektury!

Moja historia z rolkami BlackRoll

W marcu wziąłem udział w szkoleniu BLACKROLL Polska – Trener BlackRoll. Po ponad pół roku wykorzystywania rolowania podczas własnych treningów, a także w trakcie ćwiczeń z podopiecznymi postanowiłem przybliżyć nieco ten temat. Gdybym miał ocenić zero-jedynkowo czy warto włączyć ten rodzaj aktywności do swojego planu treningowego, bez wątpliwości powiem, że tak. Dlaczego? O tym przeczytasz poniżej.

Zalety używania rolek

Rolowanie samo w sobie może być rozpoczęciem bądź zakończeniem jednostki treningowej. Jedną z najważniejszych zalet jest to, że wzmacnia i uelastycznia tkankę łączną – włókna kolagenowe zostają uaktywnione, dzięki czemu powięź zostaje właściwie nawodniona. Mówiąc wprost rolowanie rozluźnia mięśnie, zwiększa ich zakres ruchu, a przez to wzmacnia je i chroni przed urazami.

Być może brzmi to mało przekonująco – rozluźnianie mięśni, ochrona przed urazami… Zwykle dopóki nie doświadczymy kontuzji profilaktyka tego rodzaju jest dla nas mało atrakcyjna. Ale! Warto pamiętać, że rozluźnione mięśnie, bez bólu, sztywności czy odczucia ściągnięcia to klucz do efektywnego, a przede wszystkim bezpiecznego trenowania. Można zatem śmiało powiedzieć, że rolowanie chroni przed kontuzjami zapewniając odpowiednią ruchomość mięśni.

Wśród zalet rolowania wyróżnia się także wsparcie przy regeneracji mięśni. Odbudowanie mikrouszkodzeń powstałych podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych ma kluczowe znaczenie dla efektywności treningu. Co to oznacza w praktyce? To, że jeśli nie zadbasz o odpowiednią regenerację mięśni po ćwiczeniach, organizm będzie wyczerpany i osłabiony, a przez to wzrośnie również ryzyko wystąpienia kontuzji. Powięź, o której już wcześniej wspominałem, ma kluczowe znaczenie dla mobilności, elastyczności i ruchomości mięśni. Dzięki rolowaniu powięź rozluźnia się i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowego.

 

To tylko niektóre, najważniejsze moim zdaniem argumenty, które przemawiają za rolowaniem. Temat jest jednak szeroki – uważam, że warto zwiększać świadomość tego, co robimy na siłowni nie tylko po to, by zwiększać efektywność treningu, ale przede wszystkim dlatego, by trenować bezpiecznie.

Od marca 2018 roku znajduję się na liście trenerów rekomendowanych przez BlackRoll – możesz to sprawdzić klikając tutaj.